W dniach 8–18 kwietnia 2025 roku uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Jana Pawła II w Głogowie uczestniczyli w międzynarodowej mobilności edukacyjnej we Włoszech, realizowanej w ramach projektu Erasmus+ numer 2024-1-PL01-KA121-SCH-000213902. Projekt został zrealizowany w sektorze „Edukacja szkolna” w formule grupowej mobilności uczniów i był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
W mobilności udział wzięło 27 uczniów klas II, III i IV oraz 3 nauczycieli naszej szkoły, odpowiedzialni za opiekę pedagogiczną, koordynację programu oraz ewaluację działań projektowych.
Partnerem przyjmującym była włoska szkoła Volta Società Cooperativa w Udine, która we współpracy z ZSE Głogów zrealizowała bogaty i kompleksowy program edukacyjny, skupiony na roli sportu w kulturze, edukacji i integracji społecznej.
Głównym celem projektu było rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów, w szczególności językowych, cyfrowych, społecznych, obywatelskich i międzykulturowych poprzez edukację formalną, nieformalną i aktywności związane z tematyką sportu i dziedzictwa kulturowego.
Projekt zakładał również:
Mobilność obejmowała 11 intensywnych dni, podzielonych na część merytoryczną i kulturową:
Zajęcia merytoryczne:
Uczniowie mieli okazję zwiedzić Wenecję, a tam m.in. Bazylikę św. Marka, Most Rialto oraz Muzeum Leonarda da Vinci oraz poznać lokalne dziedzictwo kulturowe Udine i regionu Friuli-Wenecja Julijska. Elementy kulturowe zostały zrealizowane zarówno w ramach odrębnego dnia wycieczkowego, jak i codziennych aktywności popołudniowych.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie:
Rezultaty projektu – blog o tematyce sportowej. Kliknij w obraz poniżej by przejść do bloga.
Projekt „Sport i włoska tradycja – zbliżenie kultur przez aktywność fizyczną” okazał się ogromnym sukcesem edukacyjnym i organizacyjnym. Był nie tylko okazją do rozwoju kompetencji uczniów, ale także do promocji wartości europejskich, wzmacniania współpracy międzynarodowej i otwierania młodych ludzi na świat.
Dziękujemy wszystkim uczniom, nauczycielom, partnerom zagranicznym oraz instytucjom wspierającym za zaangażowanie i wspólne tworzenie przyszłości otwartej na edukację, dialog i wzajemne zrozumienie.
Demesne far hearted suppose venture excited see had has. Dependent on so extremely delivered by. Yet no jokes worse her why. Bed one supposing breakfast day fulfilled off depending questions.
© 2023 All right reserved